Köpvillkor

 

Handpenning
Vid beställning av varor betalar du handpenning på 30% av totalt ordervärde. Vi beställer varorna hos leverantören så snart handpenningen erlagts.

 

Leveranstid

Leveranstiden anges vid beställning samt på din orderbekräftelse. Alla leveranstider är ungefärliga. Om leveranstiden blir längre än vad som angivits på din orderbekräftelse meddelar vi detta snarast möjligt efter att förseningen kommit till vår kännedom.

 

Slutbetalning

Hämtar du varan i butiken slutbetalar du i kassan. Varor som ska levereras till dig ska vara slutbetalda före hemtransport. Betalar du via bankgiro kan det ta några dagar innan vi kan se din betalning på kontot.

 

Hemkörning

Mindre beställningsvaror hämtar du i butiken. Beställda möbler kan du antingen hämta själv i butiken eller få levererade. Vi bjuder på hemkörning inom Stockholms län vid köp av möbler eller mattor för minst 20.000 kr.

 

Leverans

När full betalning är oss tillhanda bokar vi tid med dig för hemleverans. Vi kör ut varor tisdag-torsdag kl 19.00-21.00.

 

Montering och emballage

De flesta möbler du köper från oss är monterade. Ibland behövs dock smärre montering, t ex av bordsskiva på underrede. Montering, avemballering och bortforsling av emballage ingår vid hemleverans.

 

Öppet köp och byte

Vi tillämpar 1 veckas öppet köp på delar av vårt sortiment. För att det ska gälla fordras att varan är helt oskadad vid återlämnandet och att ”öppet köp” antecknats på kvittot.
Returneras varan inom 2 veckor efter köp får den bytas mot annan vara eller tillgodokvitto. Detta under förutsättning att varan är oanvänd, i hel originalförpackning och i oskadat skick.
Öppet köp och bytesrätt gäller ej för beställningsvaror, ej heller för reavaror.

 

Reklamation

Du har enligt konsumentköplagen 3 års reklamationsrätt. Reklamation innebär att du inom rimlig tid från det att du upptäckt ett fel med varan meddelar oss om detta. Vi kontrollerar samtliga varor för eventuella fel i så stor utsträckning som möjligt innan vi levererar dem till dig. Om det mot förmodan ändå är något fel med din vara, var vänlig kontakta oss. När vi mottagit giltigt reklamationskrav kontaktar vi dig för avhjälpande av felet.